Verzenden & retourneren
Verzenden
Binnen hoeveel tijd ontvang ik mijn pakket ?
Indien op een werkdag voor 08.00 uur besteld, dan VERZENDEN wij dezelfde dag nog! Let op : dit betekend meestal, maar niet altijd dat het MORGEN GELEVERD is. Wij zijn net als elke andere webshop afhankelijk van een externe vervoerder voor de aflevering.
Hou dus rekening met 1 tot 2 werkdagen vanaf de verzenddag voor Benelux en 2 tot 4 dagen voor de rest van Europa.
Zaterdag en zondag tellen niet mee als werkdagen voor de DPD of Bpost. Zij komen bij ons pakketten ophalen van maandag t/m vrijdag, telkens rond 08.15 uur. Alle orders van vrijdag na 8u15 uur en in het weekend kunnen bijgevolg op maandag pas verzonden worden.
Bovenstaande info is een indicatie. Breaklight heeft dit vanaf de ophaling zelf niet meer in de hand en kan, begrijpt u wel, niet aansprakelijk worden gesteld wanneer door toedoen van de vervoerder (foute sortering, stakingen, eindejaarsdrukte,...) een zending vertraging oploopt en hierdoor dus afwijkt van bovenstaande info. Wij houden jullie wel steeds op de hoogte hiervan.
Ontvang ik een traceercode van mijn pakket ?
De track en trace wordt automatisch gemaild door de vervoerder en door ons. Je wordt bij elke vordering in het afleverproces op de hoogte gehouden.
Het kan wel tot 's avonds laat of de ochtend erop duren vooraleer er iets op te zien is. Dat is normaal, je pakketje gaat eerst in een wachtzone bij het distributiecentrum van Bpost, tot het gescand wordt op de sorteerband. Bij DPD zendingen zie je dit wel sneller.
Tip : Download de My Bpost app of de DPD app op je telefoon, echt een handigheid ! zo volg je alles live op.
Kan ik mijn pakket ook ergens anders laten afleveren dan bij mij thuis?
In uw Breaklight account kunt u je afleveradres vervangen. Erg handig als u het pakket liever op het werk ontvangt, een cadeau naar uw vrienden wilt versturen of als u uw pakje op uw vakantieadres wilt laten bezorgen! Je kan ook kiezen om te leveren in één van de vele afhaalpunten.
Heel handig is als je via DPD je pakket laat leveren zij hebben namelijk een nieuwe service.
Met Predict en live-tracking hoef je nooit meer te wachten op een pakket. Op de dag van levering laten we je namelijk op het uur nauwkeurig weten wanneer we langskomen. En met Live tracking zie je hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voor hij bij je is.
Op de dag van de levering ontvang je een bericht van DPD. Daarin staat een tijdvak van één uur waarbinnen je pakket geleverd wordt.
Veranderen je plannen en ben je toch niet thuis? Dan kan je het moment of de plaats van de levering online eenvoudig aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen in een Pickup parcelshop.
Op de dag van levering kun je het pakket dankzij live-tracking online volgen. Op de kaart zie je zelfs hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen.
Hoe kan ik de voortgang van mijn pakket volgen ?
U kunt de voortgang van uw pakket volgen op de website van Bpost /DPD /UPS afhankelijk van uw leverancierskeuze). Voer het nummer van uw pakje in dat op uw Breaklight-account wordt aangegeven.
Ik heb mijn zending niet ontvangen... wat moet ik doen ?
De zendingen worden binnen twee tot zes werkdagen geleverd. De zending wordt na een handtekening overhandigd op het op uw bestelbon vermelde leveradres.
Indien u niet thuis op het moment van bezorging, dan zal de bezorger een bericht in uw brievenbus achterlaten om u hiervan op de hoogte te brengen. U kunt vervolgens op dit briefje aangeven dat de bezorger het pakket de volgende dag bij uw buren mag afgeven. U kunt ook contact opnemen met Bpost / DPD om het leveradres te wijzigen.
Er kunnen zich verschillende situaties voordoen:
1. Als uw pakje wordt vermeld als "retour afzender", zal onze Klantenservice contact met u opnemen na ontvangst om uw bestelling opnieuw te versturen of u terug te betalen.
2. Indien uw pakje als "afgeleverd" wordt vermeld, betekent dit dat het is afgeleverd op het opgegeven adres.
3. Indien u uw pakje na 6 dagen nog niet heeft ontvangen en er ook geen bezorgbericht bij u is achtergelaten, kunt u de status van uw pakje controleren op de website van Bpost / DPD
Retourneren
Welke mogelijkheden heb ik om mijn pakket terug te sturen?
Bent u toch niet helemaal tevreden met uw bestelling of past het niet en u wenst dit terug te geven ? Geen probleem, want bij Breaklight.be heeft u 14 dagen bedenktijd. Je kan gemakkelijk retourneren dankzij ons retourportaal deze je perfect begeleid.
Je kan retourneren in onze magazijn te Ollignies (BE) of je kan via de DPD/Bpost retourneren, dat kan op deze manier :
1. Ga naar ons retour portaal en print je etiket : Print hier je retour etiket
Tip : Hou je bestelnummer of de track&trace code die je van onze vervoerder kreeg bij de hand. Deze heeft u via email ontvangen. Kijk zeker eens bij ongewenste mails mocht u deze niet direct terugvinden.
2. Verpak en etiketteer zorgvuldig
Om uw terugbetaling te kunnen garanderen moeten de goederen uiteraard onbeschadigd terug bij ons geraken. Zorg dus dat u zorgvuldig verpakt en voorzie de zending daarna van het etiket dat u afdrukte via ons retour portaal.
3. Breng binnen in een Bpost of DPD punt
Breng daarna de zending binnen in het voor u dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt van Bpost of DPD. U kiest in ons retour portaal zelf waar u dit wil doen. De etiketten zijn port betaald door ons. U hoeft in het postpunt zelf dus niets te betalen, lekker handig. De verrekening is achteraf als we zouden moeten terugbetalen. Je kunt kiezen uit drie mogelijkheden:
- Ruilen: Je kan komen ruilen in ons magazijn te Ollignies of via Bpost/DPD. Indien u via de Bpost/DPD wenst te ruilen dient u enerzijds te retourneren en anderzijds dus opnieuw bestellen op onze webshop. Dit om administratieve redenen. Je hoeft dus in principe niet te wachten tot de retour aangekomen is alvorens je nieuwe artikel te bestellen.
- De tegoedbon: Indien u uw artikel wilt ruilen voor een ander model of als u op dat moment nog geen nieuwe bestelling wenst te plaatsen, stuurt Breaklight u per e-mail een tegoedbon. Dit zal u bij uw volgende bestelling automatisch worden voorgesteld als betalingswijze.
- Terugbetaling: Indien u hierom verzoekt, dan kan Breaklight uw bestelling terugbetalen. Wij zullen dan deze op uw bankrekening binnen de 14 dagen crediteren met het aankoopbedrag van het geretourneerde artikel verminderd met de eventuele retourkosten.
Wie betaalt de kosten voor het retourzenden ?
Helaas is deze niet gratis :-( We moeten deze dan ook doorrekenen om rendabel te kunnen werken.
Je kan wel gratis komen ruilen of retourneren in magazijn in Ollignies . Via de Bpost of DPD zijn de kosten voor de retourzending steeds ten laste van de klant, zijnde € 5.50
Wanneer je een pakketje binnen de 2 weken niet gaat afhalen in het postpunt, of je weigert het bij ontvangst, komt het automatisch retour naar ons, ook dan is de retourkost ten laste van de klant.
Conform de EU-wetgeving op het herroepingsrecht wordt bij een volledige retour de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) ook mee terugbetaald. Bij een gedeeltelijke retour wordt de initiële verzendkost van de heenzending (indien betaald) niet terugbetaald, aangezien deze kost verantwoord wordt door de restant van het order.
Kosten voor de retour(s) worden verrekend met de terugbetaling.
Indien de reden van retour bij ons ligt omdat wij u een foutief of beschadigd artikel toestuurden, zijn de kosten uiteraard voor ons. Breng ons in dit geval even via mail op de hoogte en voeg een foto toe van het probleem.
Terugbetaling - Na ontvangst en controle van de goederen op gedragenheid en nieuwstaat gaan wij u terugbetalen via dezelfde betaalmethode dan u gebruikte bij het afrekenen op onze webshop. In onze algemene voorwaarden staat dat we binnen de 14 dagen terugbetalen, in werkelijkheid gebeurt het meestal binnen 1-5 werkdagen.
Voorwaarden
Als het aangekochte artikel niet naar wens is, kan de klant op basis van het verzakingsrecht het artikel binnen de 14 dagen het artikel retouneren.
Indien de klant de artikelen die hij ontving langer dan 14 werkdagen behoudt, wordt hij geacht de betreffende artikelen definitief te hebben gekocht.
Kledingsartikelen (kostuums, hoeden en maskers) kunnen op grond van het verzakingsrecht geretourneerd worden, mits niet gedragen en in ongeschonden staat.
Sommige producten die voorzien zijn van een verpakking kunnen geretourneerd worden mits de verpakking ongeschonden is. Na het openen of wijzigen van de verpakking die het artikel geheel of gedeeltelijk bedekt, kan de klant niet meer verzaken aan de aankoop.
Breaklight.be betaalt het volledige bedrag (exclusief verzendings- en bankkosten) aan de klant terug op het rekeningnummer die de teruggestuurde artikels moet vergezellen. De kosten van terugzending zijn in dit geval voor rekening van de klant.
De kleur van de geleverde artikels kan licht afwijken om reden van de fotokwaliteit of door scherminstellingen. Dit is geen basis voor een kosteloze retour.
Artikelen die speciaal op vraag van de klant besteld werden, kunnen niet geretourneerd worden.
Indien de goederen niet worden afgehaald in het postkantoor of geweigerd worden bij levering, en daardoor retour gebracht worden door de post, zal een forfetair bedrag van €5.50 worden aangerekend bij de terugbetaling van de geretourneerde goederen.